HELP LOGIN
SchouderCom home page
 

Latest SchouderCom.nl news

Afgelopen tijd zijn wij druk bezig geweest met het herontwerp van de SchouderCom App. In de nacht van 18 op 19 september is deze gelanceerd. 

 

De layout van de oude applicatie was verouderd en niet voor iedereen intuïtief. De vernieuwde versie sluit beter aan bij de ervaringen die gebruikers hebben met andere Apps, en is gebaseerd op een uitgebreid onderzoek onder gebruikers van de oude App.

 

De vernieuwde variant is nog niet af en blijft voorlopig in ontwikkeling. Hij ondersteunt in ieder geval dezelfde functionaliteit als de oude App. Aangezien gebruikerstest aangaven dat de nieuwe versie prettiger in gebruik is, hebben wij besloten om deze nu al beschikbaar te maken.                                                     

 

Wij zullen dus aan de wensenlijst blijven werken en functionaliteiten blijven toevoegen aan de App. Ons streven is om onze applicatie zodanig uit te breiden dat de gang naar een computer steeds minder nodig zal zijn.

 

Screenshot 2Screenshot 3Screenshot 4

Wij vinden de privacy van onze gebruikers zeer belangrijk. SchouderCom heeft met het oog op de nieuwe privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Privacy Policy geactualiseerd.

 

Wij hebben de wijzigingen hier voor u samengevat:

  • Wij hebben een Cookies Policy toegevoegd waarin beschreven staat welke cookies door SchouderCom zelf en door andere partijen (bijvoorbeeld YouTube en Vimeo) geplaatst kunnen worden.

De Cookies Policy is onderdeel van de Privacy Policy en via deze in te zien.

 

U kunt zelf bepalen welke cookies u wilt toestaan. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen:

  • Noodzakelijke cookies. Deze zijn nodig voor de werking van de site.
  • Sociale media cookies. Deze worden geplaatst als een school bijvoorbeeld de bijdragen op Twitter of Facebook ook op SchouderCom toont door middel van een plugin van de genoemde platformen.
  • Van derden in bijdragen cookies. Dit zijn cookies die door derden geplaatst worden wanneer een bijdrage elementen bevat die op een ander platform staan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan video's die op YouTube of Vimeo staan en in een bericht geplaatst worden.

U kunt uw cookies voorkeuren te allen tijde weer wijzigen.

 

Bekijk de Privacy Policy

Bekijk de Cookies Policy

Tegenwoordig wint het portfolio aan populariteit in het onderwijs. Steeds meer leerkrachten erkennen de toegevoegde waarde van het portfolio als leermiddel. En door de huidige digitalisering van het onderwijs, is de digitale variant inmiddels geen onbekend gezicht meer. Waaruit bestaat een portfolio en welke soorten worden er onderscheiden? En wat is nu precies de toegevoegde waarde van het digitale portfolio? In dit artikel leest u hier meer over.

 

Portfolio als leermiddel 

Er bestaan diverse definities die portfolio's beschrijven. In zijn zuiverste vorm is een portfolio een draagmap met bewijsstukken van kwaliteiten (producten) en ontwikkelingen (proces). Een portfolio wordt voornamelijk gebruikt om de ontwikkeling van een leerling zichtbaar te maken. Het SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling) maakt onderscheid tussen drie verschillende soorten portfolio's: het ontwikkelingsportfolio, beoordelingsportfolio en het presentatieportfolio.

 

Ontwikkelingsportfolio

Het doel van het ontwikkelingsportfolio is het zichtbaar maken van de ontwikkeling van een leerling. Dit type portfolio bevat overzichten van activiteiten, eindresultaten en reflectieverslagen. Deze inhoud vormt een belangrijke input bij de begeleiding van de leerling en het eventueel bijsturen van het leerproces. Tijdens reflectiemomenten wordt het ontwikkelingsportfolio ingezet om bij de leerling bewustzijn te creëren over het leerproces, zijn vooruitgang en zijn manier van leren. De leerling bepaalt bij dit type portfolio zelf de inhoud en de leerkracht gebruikt deze als basis bij de persoonlijke begeleiding.

 

Beoordelingsportfolio

Het doel van het beoordelingsportfolio is het zichtbaar maken van het eindresultaat van de ontwikkeling van een leerling. Dit type portfolio bevat verzamelde beoordelingen en bewijsstukken. De inhoud maakt inzichtelijk wat een leerling geleerd heeft en laat de eindresultaten zien. Dit bewijs kan een belangrijke rol spelen bij de overstap naar het volgende leerjaar of het vervolgonderwijs. Dankzij het beoordelingsportfolio wordt een leerling zich bewust van wat hij geleerd heeft. Hij is zelf verantwoordelijk voor de selectie van de inhoud van het portfolio, terwijl de leerkracht de verantwoordelijkheid draagt voor de beoordeling van de getoonde producten.

 

Presentatieportfolio

Het doel van het presentatieportfolio is het zichtbaar maken van de producten waar de leerling zelf trots op is of die laten zien waar de leerling goed in is. Dit type portfolio bevat dan ook allerlei soorten documentatie, waar de leerling trots op is. De inhoud bestaat uit eindresultaten van de leerling. Deze resultaten kunnen een rol spelen bij de toelating naar vervolgonderwijs of bij sollicitaties. Het presentatieportfolio verschaft een leerling inzicht in zijn persoonlijke kwaliteiten en creëert bewustzijn over de producten waar hij trots op is. Een leerling maakt zelf de selectie voor de inhoud van dit type portfolio en de leerkracht geeft ondersteuning bij de selectie van, en reflectie op deze inhoud.

 

De voordelen van digitale portfolio's 

Renwick (2017) omschrijft een digitaal portfolio als:

 

“een dynamische, digitale collectie met informatie uit diverse bronnen, in vele vormen en met vele doelstellingen die het inzicht en leervaardigheden van een leerling beter vertegenwoordigen”.

 

Simpel gezegd is het digitale portfolio de elektronische variant van het 'normale' portfolio. Deze digitale variant is echter breder inzetbaar dan de papieren versie en heeft hierdoor verscheidene voordelen. Zowel Renwick als het SLO beschrijven diverse voordelen van het gebruik van digitale portfolio's. Zo spreekt de digitale variant leerlingen aan en zorgt het voor minder papierwerk; alles gaat immers digitaal. Hiernaast is de digitale variant altijd toegankelijk, zowel op school als thuis. Een leerling kan dus altijd aan zijn portfolio werken en laat thuis eenvoudig zien waar hij mee bezig is. Dit heeft vanzelfsprekend een positieve invloed op de ouderbetrokkenheid.

Hiernaast zijn leerlingen via het portfolio goed individueel te volgen. Het toont de vooruitgang van een leerling door de tijd heen en markeert het leerproces. Bovendien is het gemakkelijk mee te nemen naar een volgend leerjaar. Het digitale portfolio is ook voor leerkrachten overal toegankelijk, waardoor zij altijd een goed overzicht hebben van het werk van al hun leerlingen.

 

Een ander groot voordeel van digitale portfolio's is de mogelijkheid tot het toevoegen van multimedia. Hierdoor kunnen leerlingen op meerdere manieren aantonen dat zij de leerstof beheersen. Bovendien maak je eenvoudig spreek- en luisteropdrachten onderdeel van het portfolio.

 

Door de komst van de digitale portfolio's is ook het aantal en soort gebruikers ervan veranderd. Waar de papieren variant alleen toegankelijk was voor de leerkracht en leerling, is het digitale portfolio voor een breder publiek toegankelijk. Een leerling deelt zijn werk eenvoudig met ouders of verzorgers, alsook met overige familieleden en/of vrienden.

 

De toegevoegde waarde van het digitale portfolio

De toegevoegde waarde van een digitaal portfolio verschilt voor iedere gebruiker. De invoering ervan vereist van zowel leerkrachten als leerlingen enige flexibiliteit. Eenmaal ingevoerd, biedt het digitale portfolio diverse voordelen en zal deze op het gebied van ouderbetrokkenheid van grote toegevoegde waarde zijn.

 

Leerkrachten

Leerkrachten spelen een belangrijke rol in de uiteindelijke toegevoegde waarde van het digitale portfolio. Een studie van Kicken et al. (2009) laat zien dat leerlingen baat hebben aan uitvoerig advies bij het gebruik van een digitaal portfolio voor zelfgestuurd leren. Wanneer het digitale portfolio goed verweven is in de onderwijsmethode, en leerkrachten er zelf ook mee kunnen omgaan, zal dit een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van het zelfgestuurd leren van leerlingen (Beckers et al., 2016). Van leerkrachten wordt dan ook verwacht dat zij leerlingen voldoende ondersteuning bieden bij het gebruik van het portfolio.

 

Ook op andere vlakken zal de werkwijze van leerkrachten baat hebben bij de invoering van een digitaal portfolio. Meyer et al., (2010; 2011) geeft aan dat leerkrachten door het werken met een e-portfolio meer aandacht besteden aan het aanleren van diverse vaardigheden die zelfgestuurd leren ondersteunen. Zo besteden leerkrachten meer aandacht aan; het stellen van de juiste leerdoelen, het maken en aanpassen van een plan van aanpak, het zelf toezicht houden op het leerproces, het verwerken en geven van goede feedback en het leggen van een verband tussen behaalde leerdoelen en de mate van inzet.

 

Het onderzoek van Davies, Collier en Howe (2012) ondersteunt ook de toegevoegde waarde van het digitale portfolio. In dit onderzoek geven leerkrachten aan dat het e-portfolio hen stimuleert om zich te richten op de sterke kanten van leerlingen. Ook geeft het inzicht in welke problemen leerlingen ondervinden gedurende het leerproces. Het digitale portfolio is voor leerkrachten dus van grote toegevoegde waarde, vooral bij de individuele begeleiding van leerlingen.

 

Leerlingen

De toegevoegde waarde van het digitale portfolio is uiteraard afhankelijk van hoe goed leerlingen in staat zijn ermee te werken. Zijn zij minder goed in het werken met computers, dan zal dit vanzelfsprekend nadelig zijn voor de meerwaarde van het portfolio (Beckers et al., 2016). Het gebruik van een digitaal portfolio zal een positief effect hebben op de schrijfvaardigheden van leerlingen (Baas, 2016). Bij het gebruik van een portfolio zijn geschreven teksten van een hogere kwaliteit en bevatten zij een betere structuur, dan wanneer leerlingen geen portfolio gebruiken.

 

Ook zijn leerlingen met een digitaal portfolio meer in staat om hun eigen leerproces te leiden. Zo stellen zij zelf hun leerdoelen samen, plannen zij het leerproces en zijn ze in staat feedback te verwerken (Abrami et al., 2013; Meyer et al., 2010). Bovendien bevordert het digitale portfolio de zelfreflectie van leerlingen (Theodosiadou & Konstantinidis, 2015). Het terug kunnen lezen van eerder werk en de hierop ontvangen feedback, wordt door leerlingen dan ook als zeer prettig ervaren (McLaren, 2012).

 

Het e-portfolio is ook van grote toegevoegde waarde voor de samenwerkingsvaardigheden van leerlingen. Bij gezamenlijk gebruik van een portfolio, geven leerlingen elkaar kwalitatief betere feedback (Barbera, 2009; Wang, 2010). Het gebruik van het portfolio is dan ook van grote toegevoegde waarde op de ontwikkeling van feedback-vaardigheden (Nicolaidou, 2013). Leerlingen geven bij het gebruik van een digitaal portfolio onderling meer feedback en gaan vaker met elkaar in discussie over opgegeven opdrachten (Wall et al, 2006).

 

Ouders

De verbinding tussen de school en het thuisfront van de leerling is essentieel en kan door digitale portfolio's ondersteund worden (Renwick, 2017). Het digitale portfolio vergroot de ouderbetrokkenheid, doordat de ouders het portfolio ook thuis kunnen bekijken en hierop feedback kunnen geven.

 

Extra aandacht van de ouders voor het schoolwerk verhoogt de motivatie van de leerling om zijn best te doen. Wanneer ouders feedback op het werk van hun kind leveren, betekent dit ook meteen dat zij betrokken zijn bij de ontwikkeling van het kind. Voor families waarbij betrokkenheid een bekend struikelpunt is, biedt het digitale portfolio een extra platform om te communiceren over de ontwikkeling van hun kind.

 

Centrale VragenlijstenIn SchouderCom kunt u gebruik maken van diverse centrale vragenlijsten. Deze centrale vragenlijsten zijn erg handig om belangrijke informatie bij ouders na te vragen.

 

Er bestaan twee typen centale vragenlijsten in SchouderCom:

 

1. Speciale centrale vragenlijsten

2. Overige centrale vragenlijsten 

 

De speciale centrale vragenlijsten staan al als concept in SchouderCom. Dit zijn toestemmings-vragenlijsten voor ouders. Hiervan zijn er twee: Toestemmingsvragen beeldmateriaal en Toestemmingsvragen inloggen leerlingen. De eerste vragenlijst is speciaal opgesteld om toestemming aan de ouders te vragen voor het gebruik van beeldmateriaal van hun kind.

 

De tweede vragenlijst is opgesteld om ouders te vragen of hun kind zelf gebruik mag maken van SchouderCom, bijvoorbeeld voor het bijhouden van hun agenda of portfolio. Wanneer u als school deze vragenlijsten gebruikt, voldoet u aan de AVG wat betreft het gebruik van beeldmateriaal van leerlingen. 

 

Beheerders vinden de centrale vragenlijsten onder de Beheer-tab in SchouderCom en kunnen deze bewerken en activeren. Let op: een uitnodiging voor het invullen van de vragenlijst dient u zelf te versturen. Alle schoolmedewerkers kunnen de ingevulde resultaten raadplegen onder de Beheer-tab. 

 

De overige centrale vragenlijsten zijn vragenlijsten die u als school zelf maakt. Deze lijsten zijn bedoeld voor vragen die het gehele schooljaar of de gehele schoolperiode van toepassing zijn. 

 

Ouders vinden gepubliceerde vragenlijsten terug onder "Mijn gegevens" --> "Overige vragen". Zij kunnen altijd hun antwoorden in de vragenlijsten aanpassen. 

SchouderCom InstructiesOverstappen naar SchouderCom is super eenvoudig! Met onze instructies bent u altijd op de hoogte van de mogelijkheden van SchouderCom. En het mooie is: de eerste Kennismakingsinstructie zit bij het Instap en Premium school-account inbegrepen! Na deze instructie kan het team meteen aan de slag.  

 

Ook voor scholen die ons platform al gebruiken, verzorgen wij interessante instructies. Kies bijvoorbeeld voor de handige Vervolginstructie of boek bij ons een Terugkombijeenkomst. Nieuwsgierig naar alle beheerdersdmogelijkheden in SchouderCom? Dan biedt onze speciale Beheerderstraining uitkomst! Na deze training beheert u moeiteloos de gebruikersaccounts, rollen/permissies, betalingen etc..  

 

Heeft u behoefte aan een actieve instructie waarbij u zelf ook direct aan de slag gaat? Boek dan één van onze PLUS-instructies. Tijdens de PLUS-instructie brengt u, onder begeleiding van onze instructeur, de nieuw verworven kennis direct in de praktijk. 

 

Benieuwd naar ons volledige instructie-aanbod? Ga dan naar onze website voor meer informatie en alle mogeljikheden!

 

 

 

 

 

MR-verkiezingen pictoWilt u MR-verkiezingen houden? Dan helpt SchouderCom u daar graag bij. Door onze nieuwste toevoeging in de vragensectie is het houden van MR-verkiezingen super eenvoudig geworden!

 

Komen in de MR bijvoorbeeld 3 nieuwe plekken vrij en zijn er 5 gegadigden? Dan geven kiezers met een multiple choice vraag eenvoudig hun keuze door.

 

Vanaf vandaag kunt u namelijk bij een multiple-choice vraag zelf het minimum en maximum aantal antwoorden bepalen. Bij het bovenstaande voorbeeld stelt u dit minimum en maximum dus in op 3. Na het opstellen van de vraag, verstuurt u in SchouderCom de verkiezing eenvoudig naar alle ouders.

 

Wilt u graag een anonieme verkiezing houden? Maak dan een enquête aan. Is anoniem stemmen niet noodzakelijk? Dan kunt u ook een bericht met de vragenlijst voor de MR-verkiezing versturen.    

 

 

Portfolio SchouderComOp de IPON 2018 kon u al even "snuffelen" aan de nieuwe Portfolio-module, maar medio februari was het dan eindelijk zo ver: de eerste scholen zijn gestart met de module! De komende tijd zullen deze scholen de module uitgebreid testen. Vanzelfsprekend voor ons een spannende periode. 

 

Op dit moment omvat het Portfolio alleen het presentatie-portfolio, maar in fase 2 zullen wij ook andere functionaliteiten toevoegen. Denk hierbij aan zaken zoals de mogelijkheid tot feedback, zelfreflectie en het koppelen van persoonlijke leerdoelen. 

 

 

Benieuwd naar wat de Portfolio-module u op dit moment te bieden heeft? Hieronder vindt u meer informatie en enkele screenshots van het huidige portfolio. 

Inlogpagina Leerling Portfolio

Een leraar kan vanuit zijn of haar account eenvoudig de leerlingen-inlog pagina openen . Zo kunnen leerlingen op een schoolcomputer of tablet zelf met hun Portfolio aan de slag. 

Leerling Wachtwoord Portfolio

Leerlingen kunnen inloggen met zowel gebruikersnaam en wachtwoord als met een plaatjeswachtwoord. Laatsgenoemde zorgt ervoor dat ook de allerkleinsten eenvoudig kunnen inloggen. Het thema, de lengte en de volgorde van het wachtwoord is door de leerkracht zelf te bepalen.  

Portfolio Nieuw Document toevoegen

Na inloggen voegen leerlingen zelf nieuwe portfolio-bijdragen toe. Zowel fotos, video's als een document met een compleet werkstuk worden eenvoudig toegevoegd.   

Portfolio Item Delen

Niets is leuker voor een kind dan het delen van werk waarop hij of zij erg trots is. Met de Potrfolio-module is delen van schoolwerk zo gebeurd. De leerling kiest zelf welk werk er met wie wordt gedeeld. Zo deelt de leerling eenvoudig een schoolwerkstuk met bijvoorbeeld opa en oma.

Portfolio verschillende versies

De eerste stap naar het ontwikkelingsportfolio is reeds gemaakt. In de Portfolio-module kunnen leerlingen namelijk al verschillende versies van hetzelfde werkstuk uploaden. Heel handig om bijvoorbeeld te laten zien hoe zij feedback van de leraar hebben verwerkt. 

 

VDOD logoSinds dit jaar is SchouderCom lid van de VDOD. In de vereniging DOD (VDOD) werken leveranciers van diensten en systemen in onderwijs-ICT samen, bijvoorbeeld voor de ontwikkeling van standaard roadmaps bij implementatietrajecten en trajecten voor beveiliging en privacy.

 

Bezoek SchouderCom op IPON 2018Bezoek SchouderCom op de IPON 2018

Ook in 2018 is SchouderCom weer aanwezig op de IPON. Maak hier live kennis met de allernieuwste module van SchouderCom: het Portfolio!

 

Voor alle overige vragen bent u natuurlijk ook van harte welkom. Loop even langs en wij laten u graag zien hoe eenvoudig school-ouder communicatie kan zijn!

 

U vindt ons op Stand B089.

 

Registreer nu gratis voor de IPON 2018.

 

Of bekijk het overzicht van de mogelijkheden van SchouderCom.

Nieuw bij SchouderCom: PortfolioVanaf 7 februari 2018 is er op SchouderCom een nieuwe module beschikbaar: het Portfolio. Met deze extra module uploaden leerlingen zelf eenvoudig werkstukken, foto’s en video’s in SchouderCom. De diverse documenten verschijnen op een persoonlijke tijdlijn en zijn eenvoudig te ordenen met behulp van diverse labels. Met het Portfolio is het delen van deze documenten kinderspel! Zo deelt een leerling zijn werkstuk gemakkelijk en snel met een leraar voor feedback. Ook worden werkstukken en foto’s eenvoudig met ouders of andere familieleden gedeeld.

 

De IPON 2018 zal het startsein vormen voor het gebruik van de Portfolio-module. In eerste instantie zal deze extra module alleen beschikbaar zijn voor de scholen die aan de werkgroep Portfolio hadden meegedaan. Later is de Portfolio-module ook beschikbaar voor alle andere scholen. Nieuwsgierig naar alle mogelijkheden en voordelen van het Portfolio? Kom dan vooral op 7 of 8 februari bij ons langs voor een demonstratie. U vindt ons op stand B089!

Eenvoudig oudergesprekken inplannen

 

Met SchouderCom is het inplannen van oudergesprekken een fluitje van een cent. Op het platform kiest u eenvoudig via de knop Menu voor de optie “Gesprekkenronde starten”. Vervolgens kiest u de gewenste planningsmethode: Gesprekkenplanner of Intekenlijst. Beide methodes lijken in het begin sterk op elkaar, maar verschillen verderop in de vervolgstappen.

 

In Stap 1 geeft u zowel bij de Gesprekkenplanner als bij de Intekenlijst een aantal basiskarakteristieken aan: de data, het aantal gesprekken en welke groepen er voor de gesprekken worden uitgenodigd. In Stap 2a kunnen leerkrachten vervolgens het schema voor hun groep bekijken en eventueel aanpassen. Ook kunnen zij aangeven of er kinderen meer gesprekstijd nodig hebben, of moeten worden uitgesloten van deze planning.  

 

Hieronder vindt u meer informatie over de verschillen van beide methodes.

 

Gesprekkenplanner SchouderComGesprekkenplanner

Bij de Gesprekkenplanner kunt u eventueel ook rekening houden met de tijdsvoorkeur van de ouders. In Stap 2b stuurt u hierover een bericht naar de ouders. In Stap 3 wordt de planning met één druk op de knop gegenereerd, waarbij het systeem automatisch rekening houdt met het plannen van broertjes/zusjes en de ouder-voorkeuren. Hierna kunnen leraren eventueel nog aanpassingen doen (Stap 3a). Vervolgens maakt de school in Stap 4 de planning definitief en worden alle uitnodigingen verstuurd.

   

Intekenlijst Oudergesprekken SchouderCom

Intekenlijst

Bij de Intekenlijst worden na Stap 2a de ouders uitgenodigd zich in te tekenen (Stap 3). Hebben ouders meerdere kinderen op school zitten? Dan wordt hier automatisch rekening mee gehouden. Kinderen in dezelfde klas kunnen achter elkaar ingepland worden. Zitten de kinderen in verschillende klassen, dan zit er altijd één gespreksduur tussen. Voor het inplannen geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Wanneer ouders met meerdere kinderen laat reageren, bestaat dus de kans dat beide kinderen niet rond hetzelfde tijdstip ingepland kunnen worden. Leerkrachten behouden de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in het schema.

Nu ook video uploads!

Date: Oct 11

VideoVideo's konden al langer in bijvoorbeeld berichten en nieuwsberichten geplaatst worden. Inmiddels is het ook mogelijk om video's naar SchouderCom te uploaden.

 

Met het uploaden van een video is het nog leuker geworden om een schoolgebeurtenis (besloten) te delen met de ouders, en optioneel ook de website automatisch bij te werken.

 

Video's kunnen geüpload worden in Mediagalerijen, deze zijn beschikbaar voor blogs, nieuwsberichten en heen-en-weerschriftjes. Zowel tijdens de opslag als het transport van de video's wordt encryptie toegepast, de video's zijn dus goed beschermd en alleen toegankelijk voor de geselecteerde doelgroep.

 

p.s. de getoonde 'video' hier is een plaatje, niet speelbaar als video, en is slecht bedoeld als illustratie en voorbeeld hoe de video's in de Mediagalerijen getoond worden.

Leraren maken het verschilOp 24 mei staat SchouderCom op de informatiemarkt bij het professionaliseringsevent ‘Leraren maken het verschil! – Bevlogen voor de klas’ (Beatrixtheater, Utrecht).

 

Zit je goed in je vel en heerst er een gezonde werkdruk op school, dan is de kans dat je ‘bevlogen’ raakt en blijft groot. De handige communicatiemiddelen van SchouderCom zijn er op afgestemd om de werkdruk rondom ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie beheersbaar te houden.

 

Loop even langs voor meer informatie of een korte demo!

SchouderCom op de NOT 2017Ook komend jaar staat SchouderCom weer op de NOT. De NOT, gehouden van 24-28 januari in de jaarbeurs van Utrecht, is dé vakbeurs voor de professionals in het onderwijs.

 

SchouderCom is te vinden op stand B059 in hal 11. Bent u nieuwsgierig naar onze App? Wilt u eens meer zien van de mogelijkheden van de Betaalmodule? Bent u toe aan een nieuwe schoolwebsite? Of bent u gewoon benieuwd welke communicatiemiddelen SchouderCom allemaal biedt?

 

Wij zien u graag op de NOT 2017!

De School-App van SchouderComInmiddels hebben wij een vernieuwde app. Meer informatie vind je in het volgende nieuwsbericht

 

Enkele weken geleden is de SchouderCom App gelanceerd voor iOS en Android. Inmiddels is de App ook geschikt om op meerdere school-accounts tegelijk in te loggen, een mooi moment dus om hier een nieuwsbericht aan te wijden.

 

Tot voor kort was SchouderCom een mobiele webapp. Je kon 'm als icon toevoegen aan het beginscherm van de telefoon maar notificaties liepen nog via de e-mail. 

Screenshot SchouderCom School-AppNu heeft SchouderCom dus een echte App gelanceerd die gedownload kan worden uit de Apple App Store en Google Play Store. De voordelen van het gebruik van de App zijn:

  • Je blijft ingelogd, je hoeft niet iedere 4 weken opnieuw in te loggen.
  • Je ontvangt notificaties, naar keuze met of zonder geluid en alert.
  • Er is minder dataverkeer omdat documenten lokaal worden opgeslagen.
  • Je kunt tegelijkertijd op meerdere school-accounts ingelogd zijn.

Om in te loggen bij meerdere school-accounts kies je in het menu rechtsboven voor School toevoegen.

 

Kijk voor de laatste stand van zaken en updates bij App versies.

 

Wij wensen u veel plezier met onze App!

SchouderCom heeft nu ook een Betaalmodule toegevoegd aan de lijst van mogelijkheden.

 

Met de Betaalmodule stuurt u op een makkelijke manier betaalverzoeken aan de ouders. Bijvoorbeeld voor de ouderbijdrage aan alle ouders, of voor de kampbijdrage aan de ouders van groep 8. U kunt meerdere bankrekeningen in SchouderCom definiëren, en deze door verschillende rollen laten beheren zoals de Ouderraad/Oudervereniging en de Administratie.

 

MollieVoor het bedrag kunt u kiezen uit diverse mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een vast bedrag per kind, een variabel bedrag per kind, of door de ontvanger zelf in te vullen. Andere mogelijkheden zijn betalen in termijnen en ontvangers de mogelijkheid bieden een extra bedrag over te maken. Betalingen kunnen worden voldaan door Handmatige overboeking, Automatische incasso of met iDEAL via onze betalingspartner Mollie.

 

Via het beheer van de betaalverzoeken heeft u snel inzicht in de status van de betalingen, die via het inlezen van CAMT.053 bestanden makkelijk bijgewerkt kunnen worden vanuit uw bankrekening. Voor elke deadline worden automatisch herinneringen verstuurd. Verder kunt u met 1 druk op de knop alle ouders die nog niet betaald hebben handmatig een extra herinnering sturen.

 

Neem voor meer informatie contact op via sales@schoudercom.nl

Door de groei van ons platform zijn wij op zoek naar Ruby on Rails ontwikkelaars. Een uitdagende baan waarin je ook regelmatig contact met onze klanten zult hebben.

 

Wil je meewerken aan het verder uitbouwen van ons mooie communicatieplatform? Lees de volledige vacature op onze Driving the Vortex site.

Locatieleider Wendy en ouder Elise van de Jozefschool Hillegom vertellen over de voordelen van het gebruik van SchouderCom als ouderportaal, zoals het vergroten van de ouderbetrokkenheid.

 

Deze video was onderdeel van de LifestyleXperience uitzending bij RTL4 (10 april) en RTL5 (16 april).

 

 

Nieuwe ESIS koppeling

Date: Apr 8

Rovict heeft deze week een nieuwe versie van de ESIS koppeling live gezet.Rovict

Met de nieuwe koppeling kunnen, naast schoolrapporten, ook toetsresultaten aan de ouders getoond worden. U kunt in SchouderCom eenvoudig aangeven of, en voor welke groepen, u de schoolrapporten en toetsresultaten wilt tonen.

 

Neem voor meer informatie contact op via sales@schoudercom.nl

IPON 2016Schoudercom is op 3 en 4 februari 2016 te vinden op stand B065 op de IPON in de jaarbeurs in Utrecht.

 

Heeft u een vraag of bent u gewoon nieuwsgierig? Loop even langs en wij laten u graag zien hoe makkelijk school-ouder communicatie kan zijn!

 

Registreer nu gratis voor de IPON 2016!

 

Of bekijk het overzicht van de mogelijkheden van SchouderCom.


Loading...